مدیران کل سازمان

اداره کل ارزیابی عملکرد و روابط عمومی

سید حامد هاشمی- مدیرکل دفتر مدیرعامل، ارزیابی عملکرد و روابط عمومی

دفتر مدیرعامل و روابط عمومی                                                                         

تلفن: ۸۸۰۵۳۳۵۰ (۰۲۱)

نمابر: ۸۸۶۱۲۱۷۱ (۰۲۱)


شرح وظایف دفتر مدیرعامل و روابط عمومی

  • هماهنگي امور مربوط به تعيين و تنظيم برنامه ملاقات مديرعامل با مقامات و كاركنان سازمان و يا مسئولان دستگاهها و ارگانهاي دولتي وخصوصي و ساير افراد حقيقي وحقوقي 
  • انجام امور مربوط به تشكيل جلسات هيئت مديره و تنظيم صورت جلسات و همچنين توزيع و ابلاغ مصوبات،صورتجلسات ،اطلاعيه ها و ... به واحدهاي سازماني ومقامات ذيربط .
  • فراهم كردن مقدمات تشكيل جلسات كميسيونها و ..... بر اساس برنامه ها و دستور صادره از سوي مديرعامل و كنترل و هماهنگي امور مربوط به تنظيم برنامه هاي روزانه  هفتگي و ماهانه مديرعامل .
  • انجام امور مربوط به مكاتبات حوزه مدير عامل در محدوده اختيارات تفويض شده .
  • تهيه و تنظيم و ارائه گزارشات مستمر از عملكرد دفتر به مدير عامل سازمان .
  • برقراري ارتباط مستمر با رسانه هاي گروهي بمنظور انعكاس وتشريح ديدگاهها ، سياستها ، برنامه ها وعملكردسازمان .
  • تدوين واجراي برنامه هاي فرهنگي ويژه كاركنان با هماهنگي شوراي فرهنگي سازمان 
  • بررسي مستمر مندرجات جرايد درزمينه فعاليتهاي سازمان و سايرمطالب مرتبط ، تنظيم و ارائه بولتن و خلاصه اخبار جمع آوري شده به مديرعامل واعضاي هيئت مديره وسايرمسئولين وكاركنان ذيربط .
  • اجراي طرحهاي اطلاع رساني ، انتشاراتي، خبري و تهيه فيلم ، اسلايد و عكس از فعاليتهاي عمومي وتخصصي سازمان ، حسب نياز براي آگاهي افكار عمومي.
  • هماهنگي و برقراري ارتباط مستمر ومنظم با واحدهاي روابط عمومي برون سازماني .
  • تهيه و تدوين برنامه سالانه فعاليتهاي روابط عمومي سازمان وبرقراري ارتباط و هماهنگي با سازمانهاي وابسته به منظور هم سو نمودن فعاليتها . 
  • برآورد و نياز سنجي از واحدهاي مختلف سازمان درزمينه تهيه كتب و مجلات و مقالات مورد نياز .
  • اداره امور كتابخانه وتجهيز آن از طريق موارد ديداري ، شنيداري ونوشتاري ، همچنين ارتباط با بازار كتاب درداخل وخارج از كشور و سازمانهاي ذيربط به منظور تهيه وجمع آوري كتب ،انتشارات ومقالات تخصصي .
  • نگهداري اسناد ومدارك مربوط به حوزه مديرعامل.
  • بهنگام نمودن اطلاعات ومندرجات وب سايت وپورتال سازمان. 

اداره کل اجرای طرح‌های مناطق یک و دو

قاسم قاسمی- مدیرکل اجرای طرح‌های ملی مناطق یک و دو

اداره كل اجرای طرحهای ملی مناطق يك و دو

تلفن: ۸۸۰۳۹۱۶۰ (۰۲۱)

نمابر: ۸۸۰۵۴۲۷۲ (۰۲۱)


شرح وظایف اداره کل اجری طرح‌های ملی مناطق یک و دو

  • مطالعه وبررسي‌هاي مستمر به منظور آگاهي از قوانين، مقررات، دستورالعملها ، استانداردهاو معیارهای فنی و اجرایی پروژه ها و طرح ها.
  • برنامه ریزی به منظورارزيابي مستمر طرح ها و پروژه های مربوطه وارايه بازخوردهاي مناسب و به موقع از تنگناها ی موجود و انجام  اقدامات و پیگیری های لازم برای رفع مشكلات موجود.
  • نظارت بر رعايت اصول ضوابط ومعیارهای كيفي در زمینه فنی و اجرایی طرح ها و پروژه های دردست اجراء مناطق تحت پوشش درچارچوب نظام كيفيت مربوطه.
  • نظارت و کنترل بر اجرای پروژه های مصوب به منظور رعایت مشخصات فنی در چارچوب نظام فنی و اجرائی کشور و اعمال سیاست های سازمان و اعتبارات مصوب.
  • نظارت و کنترل بر اجرای قراردادهای منعقده با پیمانکاران و مشاوران به منظور رعایت کلیه جزئیات اجرایی و مشخصات فنی طرح ها و پروژه ها.
  • همکاری و هماهنگی با اداره کل مهندسی و فنآوری های نوین در رابطه با انتخاب زمین مناسب جهت اجرای طرح ها و پروژه های ویژه.
  • همکاری و مشارکت با اداره کل پیمان و رسیدگی در انتخاب پیمانکاران و مشاوران .
  • نظارت مستمر و هماهنگی در ارزیابی و بررسی صلاحیت فنی و مالی  پیمانکاران مشاوران در ارتباط با  اجراء و نظارت پروژه های  مناطق تحت سرپرستی.
  • شرکت در جلسات مناقصه برای انتخاب پیمانکار و جلسات کمیسیون تحویل موقت و قطعی پروژه ها.
  • نظارت بر اجرای پروژه ها و طرح ها توسط  مشاورین و پیمانکاران درجهت حصول اطمینان از اجرای صحیح آنها مطابق با مفاد قراردادهای منعقده .
  • هماهنگی با ادراه کل برنامه ، بودجه و کنترل پروژه در رابطه با ارائه گزارشات و مستندات مربوط به طرح ها و پروژه ها.
  • صدور دستور پرداحت کلیه صورت وضعیت های کارکرد و تعدیل پروژه ها و طرح ها پس از تأیید مشاور و کارشناس پروژه .
  • بررسی قیمت های ارائه شده توسط پیمانکاران و مشاوران و اعلام نتایج حاصل به کمیته قیمت جدید .
  • نظارت و هماهنگی در تنظیم و ارائه گزارشات عملکرد مالی پروژه های مناطق و و اعلام نیاز اعتباری پروژه ها به واحدهای مربوطه جهت تهیه مصوبات و تأمین اعتبار موردنیاز .
  • برگزاری جلسات هماهنگی با پیمانکاران و مشاوران طرح ها و پروژه های دردست اجراء جهت بررسی  مشکلات آنها .
  • اهتمام در ارايه راهكارها و سازوكارهاي نوآورانه در جهت بهبود عملكرد کارکنان واحد و ارتقا كمي و كيفي وظايف محوله به آنها ونظارت بر مستند سازی فرآیندها و عملیات ساخت و ساز پروژه های سازمان
  • نظارت برآرشيو و نگهداري از كليه نقشه ها، مستندات و مدارک مربوط به پروژه ها و طرح های ویژه .
  • بازديدها و ارزشیابی طرح ها و پروژه های دردست اجراء به صورت برنامه ای و موردی و حل مشکلات احتمالی یا انتقال آنها به مسئولین ذیربط سازمان  و انجام پیگیری های لازم به منظوررفع آنها .
  • مراقبت مستمر برچگونگی گردش کار و نحوه انجام امور در حوزه  تحت سرپرستی.
  • اتخاذ تدابیر لازم به منظور تامین منابع و امکانات مورد نیاز کارکنان جهت تسهیل در فعالیت عناصر اجرایی و بهبود جریان امور .
  • فراهم آوردن موجبات هماهنگی و ایجاد روحیه همکاری بین کارکنان واحد تحت سرپرستی.
  • انجام ارزشیابی از فعالیت کارکنان براساس سیاست های کلی و دستورالعمل های صادره و تدابیر خاص مدیریتی .
  • اعلام نظرات و پیشنهادات مفید و سازنده به مقامات مافوق و یا انجام مشاوره در امور تخصصی با مقامات مزبور در انجام امور جاری.
  • تأیید و امضاء مکاتبات و فرم های مربوطه.
  • همکاری و مشارکت فعال در گردآوری ، دسته بندی آمارو اطلاعات مورد نیاز در راستای انجام وظایف محوله و ارائه گزارشات تحلیلی در ارتباط با وظایف و طرح ها و پروژه های دردست اجراء.
  • انجام سایر محوله در چارچوب وظایف فوق الذکر و مقررات سازمان

اداره کل اجرای طرح‌های ملی مناطق سه و چهار 

خلیل محبت‌خواه- مدیرکل اجرای طرح‌های مناطق سه و چهار

اداره كل اجرای طرح‌های ملی مناطق سه و چهار

تلفن: ۸۸۰۳۹۳۰۴ (۰۲۱)

نمابر: ۸۸۰۳۹۵۵۲ (۰۲۱)


شرح وظایف اداره کل اجری طرح‌های ملی مناطق سه و چهار

  • مطالعه وبررسي‌هاي مستمر به منظور آگاهي از قوانين، مقررات، دستورالعملها ، استانداردهاو معیارهای فنی و اجرایی پروژه ها و طرح ها.
  • برنامه ریزی به منظورارزيابي مستمر طرح ها و پروژه های مربوطه وارايه بازخوردهاي مناسب و به موقع از تنگناها ی موجود و انجام  اقدامات و پیگیری های لازم برای رفع مشكلات موجود.
  • نظارت بر رعايت اصول ضوابط ومعیارهای كيفي در زمینه فنی و اجرایی طرح ها و پروژه های دردست اجراء مناطق تحت پوشش درچارچوب نظام كيفيت مربوطه.
  • نظارت و کنترل بر اجرای پروژه های مصوب به منظور رعایت مشخصات فنی در چارچوب نظام فنی و اجرائی کشور و اعمال سیاست های سازمان و اعتبارات مصوب.
  • نظارت و کنترل بر اجرای قراردادهای منعقده با پیمانکاران و مشاوران به منظور رعایت کلیه جزئیات اجرایی و مشخصات فنی طرح ها و پروژه ها.
  • همکاری و هماهنگی با اداره کل مهندسی و فنآوری های نوین در رابطه با انتخاب زمین مناسب جهت اجرای طرح ها و پروژه های ویژه.
  • همکاری و مشارکت با اداره کل پیمان و رسیدگی در انتخاب پیمانکاران و مشاوران .
  • نظارت مستمر و هماهنگی در ارزیابی و بررسی صلاحیت فنی و مالی  پیمانکاران مشاوران در ارتباط با  اجراء و نظارت پروژه های  مناطق تحت سرپرستی.
  • شرکت در جلسات مناقصه برای انتخاب پیمانکار و جلسات کمیسیون تحویل موقت و قطعی پروژه ها.
  • نظارت بر اجرای پروژه ها و طرح ها توسط پیمانکاران درجهت حصول اطمینان از اجرای صحیح آنها مطابق با مفاد قراردادهای منعقده .
  • هماهنگی با ادراه کل برنامه ، بودجه و کنترل پروژه در رابطه با ارائه گزارشات و مستندات مربوط به طرح ها و پروژه ها.
  • بررسی و تایید صورت وضعیت های کارکرد و تعدیل پروژه ها و کلیه صورتحساب ها مطابق با پیشرفت اجرائی هرپروژه و صدوردستور پرداخت .
  • بررسی قیمت های ارائه شده توسط پیمانکاران و مشاوران و اعلام نتایج حاصل به کمیته قیمت جدید .
  • نظارت و هماهنگی در تنظیم و ارائه گزارشات عملکرد مالی پروژه های مناطق و و اعلام نیاز اعتباری پروژه ها به واحدهای مربوطه جهت تهیه مصوبات و تأمین اعتبار موردنیاز .
  • برگزاری جلسات هماهنگی با پیمانکاران و مشاوران طرح ها و پروژه های دردست اجراء جهت بررسی  مشکلات آنها .
  • اهتمام در ارايه راهكارها و سازوكارهاي نوآورانه در جهت بهبود عملكرد کارکنان واحد و ارتقا كمي و كيفي وظايف محوله به آنها ونظارت بر مستند سازی فرآیندها و عملیات ساخت و ساز پروژه های سازمان
  • نظارت برآرشيو و نگهداري از كليه نقشه ها، مستندات و مدارک مربوط به پروژه ها و طرح های ویژه .
  • بازديدها و ارزشیابی طرح ها و پروژه های دردست اجراء به صورت برنامه ای و موردی و حل مشکلات احتمالی یا انتقال آنها به مسئولین ذیربط سازمان  و انجام پیگیری های لازم به منظوررفع آنها .
  • مراقبت مستمر برچگونگی گردش کار و نحوه انجام امور در حوزه  تحت سرپرستی.
  • اتخاذ تدابیر لازم به منظور تامین منابع و امکانات مورد نیاز کارکنان جهت تسهیل در فعالیت عناصر اجرایی و بهبود جریان امور .
  • فراهم آوردن موجبات هماهنگی و ایجاد روحیه همکاری بین کارکنان واحد تحت سرپرستی.
  • انجام ارزشیابی از فعالیت کارکنان براساس سیاست های کلی و دستورالعمل های صادره و تدابیر خاص مدیریتی .
  • اعلام نظرات و پیشنهادات مفید و سازنده به مقامات مافوق و یا انجام مشاوره در امور تخصصی با مقامات مزبور در انجام امور جاری.
  • تأیید و امضاء مکاتبات و فرم های مربوطه.
  • همکاری و مشارکت فعال در گردآوری ، دسته بندی آمارو اطلاعات مورد نیاز در راستای انجام وظایف محوله و ارائه گزارشات تحلیلی در ارتباط با وظایف و طرح ها و پروژه های دردست اجراء.
  • انجام سایر محوله در چارچوب وظایف فوق الذکر و مقررات سازمان .

اداره کل اجرای طرح‌های ملی مناطق پنج و شش

داریوش مجتبایی- مدیرکل اجرای طرح‌های  ملی مناطق پنج و شش

اداره كل اجرای طرح های ملی مناطق منطقه پنج و شش

تلفن: ۸۸۰۵۴۲۶۷ (۰۲۱)

نمابر: ۸۸۰۵۴۲۶۸ (۰۲1)


شرح وظایف اداره کل اجری طرح‌های ملی مناطق پنج و شش

  • مطالعه وبررسي‌هاي مستمر به منظور آگاهي از قوانين، مقررات، دستورالعملها ، استانداردهاو معیارهای فنی و اجرایی پروژه ها و طرح ها.
  • برنامه ریزی به منظورارزيابي مستمر طرح ها و پروژه های مربوطه وارايه بازخوردهاي مناسب و به موقع از تنگناها ی موجود و انجام  اقدامات و پیگیری های لازم برای رفع مشكلات موجود.
  • نظارت بر رعايت اصول ضوابط ومعیارهای كيفي در زمینه فنی و اجرایی طرح ها و پروژه های دردست اجراء مناطق تحت پوشش درچارچوب نظام كيفيت مربوطه.
  • نظارت و کنترل بر اجرای پروژه های مصوب به منظور رعایت مشخصات فنی در چارچوب نظام فنی و اجرائی کشور و اعمال سیاست های سازمان و اعتبارات مصوب.
  • نظارت و کنترل بر اجرای قراردادهای منعقده با پیمانکاران و مشاوران به منظور رعایت کلیه جزئیات اجرایی و مشخصات فنی طرح ها و پروژه ها.
  • همکاری و هماهنگی با اداره کل مهندسی و فنآوری های نوین در رابطه با انتخاب زمین مناسب جهت اجرای طرح ها و پروژه های ویژه.
  • همکاری و مشارکت با اداره کل پیمان و رسیدگی در انتخاب پیمانکاران و مشاوران .
  • نظارت مستمر و هماهنگی در ارزیابی و بررسی صلاحیت فنی و مالی  پیمانکاران مشاوران در ارتباط با  اجراء و نظارت پروژه های  مناطق تحت سرپرستی.
  • شرکت در جلسات مناقصه برای انتخاب پیمانکار و جلسات کمیسیون تحویل موقت و قطعی پروژه ها.
  • نظارت بر اجرای پروژه ها و طرح ها توسط پیمانکاران درجهت حصول اطمینان از اجرای صحیح آنها مطابق با مفاد قراردادهای منعقده .
  • هماهنگی با ادراه کل برنامه ، بودجه و کنترل پروژه در رابطه با ارائه گزارشات و مستندات مربوط به طرح ها و پروژه ها.
  • بررسی و تایید صورت وضعیت های کارکرد و تعدیل پروژه ها و کلیه صورتحساب ها مطابق با پیشرفت اجرائی هرپروژه و صدوردستور پرداخت .
  • بررسی قیمت های ارائه شده توسط پیمانکاران و مشاوران و اعلام نتایج حاصل به کمیته قیمت جدید .
  • نظارت و هماهنگی در تنظیم و ارائه گزارشات عملکرد مالی پروژه های مناطق و و اعلام نیاز اعتباری پروژه ها به واحدهای مربوطه جهت تهیه مصوبات و تأمین اعتبار موردنیاز .
  • برگزاری جلسات هماهنگی با پیمانکاران و مشاوران طرح ها و پروژه های دردست اجراء جهت بررسی  مشکلات آنها .
  • اهتمام در ارايه راهكارها و سازوكارهاي نوآورانه در جهت بهبود عملكرد کارکنان واحد و ارتقا كمي و كيفي وظايف محوله به آنها ونظارت بر مستند سازی فرآیندها و عملیات ساخت و ساز پروژه های سازمان
  • نظارت برآرشيو و نگهداري از كليه نقشه ها، مستندات و مدارک مربوط به پروژه ها و طرح های ویژه .
  • بازديدها و ارزشیابی طرح ها و پروژه های دردست اجراء به صورت برنامه ای و موردی و حل مشکلات احتمالی یا انتقال آنها به مسئولین ذیربط سازمان  و انجام پیگیری های لازم به منظوررفع آنها .
  • اتخاذ تدابیر لازم به منظور تامین منابع و امکانات مورد نیاز کارکنان جهت تسهیل در فعالیت عناصر اجرایی و بهبود جریان امور .
  • فراهم آوردن موجبات هماهنگی و ایجاد روحیه همکاری بین کارکنان واحد تحت سرپرستی.
  • انجام ارزشیابی از فعالیت کارکنان براساس سیاست های کلی و دستورالعمل های صادره و تدابیر خاص مدیریتی .
  • اعلام نظرات و پیشنهادات مفید و سازنده به مقامات مافوق و یا انجام مشاوره در امور تخصصی با مقامات مزبور در انجام امور جاری.
  • تأیید و امضاء مکاتبات و فرم های مربوطه.
  • همکاری و مشارکت فعال در گردآوری ، دسته بندی آمارو اطلاعات مورد نیاز در راستای انجام وظایف محوله و ارائه گزارشات تحلیلی در ارتباط با وظایف و طرح ها و پروژه های دردست اجرا.
  • انجام سایر محوله در چارچوب وظایف فوق الذکر و مقررات سازمان .

اداره کل مجری طرح‌های ویژه

محمدحسین سعیدی- مدیرکل مجری طرح‌های ویژه

 

دفتر مجری طرح‌های ویژه

تلفن: 88612169 (021)

نمابر: 88612169 (021)


شرح وظایف اداره کل مجری طرح‌های ویژه

  • مطالعه و بررسي‌هاي مستمر به منظور آگاهي از قوانين، مقررات، دستورالعملها ، استانداردهاو معیارهای فنی و اجرایی.
  • برنامه ریزی به منظورارزيابي مستمر چگونگي اجرای طرح ها و پروژه ها ی مربوطه وارايه بازخوردهاي مناسب و به موقع از تنگناها ی موجود و انجام  اقدامات و پیگیری های لازم برای رفع آنها و مشكلات موجود به مدیرعامل  .
  • نظارت بر رعايت اصول ضوابط و معیارهای كيفي در زمینه فنی و اجرایی طرح ها و پروژه های ویژه سازمان درچارچوب نظام كيفيت .
  • نظارت و کنترل بر اجرای پروژه های مصوب ویژه سازمان به منظور رعایت مشخصات نظام فنی و اجرائی کشور.
  • نظارت و کنترل بر اجرای قراردادهای منعقده با پیمانکاران و مشاوران به منظور رعایت کلیه جزئیات اجرایی و مشخصات فنی طرح ها و پروژه ها.
  • همکاری و هماهنگی با اداره کل مهندسی و فنآوری های نوین در رابطه با انتخاب زمین مناسب جهت اجرای طرح ها و پروژه های ویژه.همکاری و مشارکت با اداره کل پیمان و رسیدگی در انتخاب پیمانکاران و مشاوران و امور قرارداد و پیمان پروژه های ویژه سازمان .
  • نظارت و هماهنگی در بررسی صلاحیت وتأیید عوامل اجرایی پیمانکاران و مهندسین مشاور در ارتباط با  اجراء و نظارت پروژه های  ویژه سازمان.
  • شرکت در جلسات مناقصه برای انتخاب پیمانکار و جلسات تحویل موقت و قطعی پروژه ها.
  • نظارت بر اجرای پروژه ها و طرح ها توسط پیمانکاران درجهت حصول اطمینان از اجرای صحیح آنها مطابق با مفاد قراردادهای منعقده .
  • هماهنگی با ادراه کل برنامه ، بودجه و کنترل پروژه در رابطه با ارائه گزارشات و مستندات مربوط به پروژه ها و طرح های ویژه .
  • بررسی صورت وضعیت های کارکرد و تعدیل پروژه ها و کلیه صورتحساب های دردست اقدام اداره کل مطابق با پیشرفت اجرائی هرپروژه و صدوردستور پرداخت .
  • نظارت و هماهنگی در تنظیم و ارائه گزارشات عملکرد مالی پروژه های ویژه و اعلام و اعلام نیاز اعتباری پروژه ها به واحدهای مربوطه جهت تهیه مصوبات و تأمین اعتبار موردنیاز .
  • اهتمام در ارايه راهكارها و سازوكارهاي نوآورانه در جهت بهبود عملكرد کارکنان واحد و ارتقا كمي و كيفي وظايف محوله به آنهانظارت بر مستند سازی فرآیندها و عملیات ساخت و ساز پروژه های سازمان
  • نظارت برآرشيو و نگهداري از كليه نقشه ها، مستندات و مدارک مربوط به پروژه ها و طرح های ویژه .
  • بازديدها و ارزشیابی طرح ها و پروژه های دردست اجراء به صورت برنامه ای و موردی و حل مشکلات احتمالی یا انتقال به مسئولین ذیربط سازمان  و انجام پیگیری های لازم به منظوررفع آنها .
  • مراقبت مستمر برچگونگی گردش کار و نحوه انجام امور در حوزه  تحت سرپرستی
  • اتخاذ تدابیر لازم به منظور تامین منابع و امکانات مورد نیاز کارکنان جهت تسهیل در فعالیت عناصر اجرایی و بهبود جریان امور .
  • فراهم آوردن موجبات هماهنگی و ایجاد روحیه همکاری بین کارکنان واحد تحت سرپرستی.
  • انجام ارزشیابی از فعالیت کارکنان براساس سیاست های کلی و دستورالعمل های صادره و تدابیر خاص مدیریتی .
  • اعلام نظرات و پیشنهادات مفید و سازنده به مقامات مافوق و یا انجام مشاوره در امور تخصصی با مقامات مزبور در انجام امور جاری.
  • تأیید و امضاء مکاتبات و فرم های مربوطه.
  • همکاری و مشارکت فعال در گردآوری ، دسته بندی آمارو اطلاعات مورد نیاز در راستای انجام وظایف محوله و ارائه گزارشات تحلیلی در ارتباط با وظایف و طرح ها و پروژه های دردست اجراء.
  • انجام سایر محوله در چارچوب وظایف فوق الذکر و مقررات سازمان.

اداره کل امور مهندسی و فناوری‌های نوین

حمیدرضا یحیائی صوفیانی- مدیرکل امور مهندسی و فناوری‌های نوین

 

دفتر اداره کل امور مهندسی و فناوری‌های نوین

تلفن: 88035378 (021)

نمابر: 88035083 (021)


شرح وظایف اداره کل امور مهندسی و فناوی‌های نوین

  • مطلعه و بررسی به منظور تعیین ابعاد و مشخصات زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه ها و طرح های ساختممانی و تاسیساتی و ابلاغ آنها به مجریان .
  • نظارت و هماهنگی درتهیه و ابلاغ بخشنامه های فنی و اجرائی متناسب با شرایط و امکانات محلی و نظارت بر اجرای آنها .
  • بررسی صلاحیت فنی و حرفه ای مهندسین مشاور برای تهیه طرح های فاز یک ودو و اظهارنظر در خصوص حق الزحمه مطالعات با توجه به موافقت های و شرایط قراردادهای مهندسین مشاور .
  • شرکت در جلسات هماهنگی و توجیهی با مشاورین طراح فاز یک و دو پروژه های سازمان و ارائه نظرات تخصصی در ارتباط با مسائل و  موضوعات مطروحه
  • برنامه ریزی و نظارت بر تهیه و انجام خدمات فاز یک و دو و بررسی و احصاء مشکلات و ایرادات طرح ها و پروژه های تهیه شده توسط مشاور و انجام پیگیری های لازم به منظور رفع آنها  .
  • نظارت و پیگیری در تصویب طرح های فاز های یک و دو براساس اصول و معیارهای مربوطه .
  • نظارت بر اجرای پروژه ها و طرح های مصوب و درحال اجراء به منظور انطباق اقدامات با نقشه ها و مشخصات فنی ابلاغی به مجریان .
  • بررسی گزارشات پیشرفت فیزیکی مطالعاتی پروژه های دردست اجراء و اعلام آن به واحدها ومسئولین ذیربط سازمان .
  • بررسی و پیشنهاد تغییر مشخصات فنی طرح ها مصوب براساس شرایط به وجودآمده در حین اجراء .
  • نظارت براستقرار آرشیو فنی به منظور ضبط و نگهداری نقشه های فاز یک و دو پروژه های سازمان .
  • بررسی و ارائه پیشنهاد در خصوص تامین اعتبارات لازم برای انجام مطالعات پروژه ها وانجام پیگیری های لازم به منظور تخصیص آن .
  • بررسی و اعلام پاسخ به استعلام ها واصله از ناظرین و مجریان طرح ها و پروژه های تفویض شده در ارتباط با وظایف اداره کل .
  • شرکت در جلسات  کمیسیون راهبری ، هماهنگی با بهره برداران پروژه ها ، انتخاب مشاور و پیمانکار، کمیته اجرایی و اعلام نظر درخصوص مسائل مطروحه در چارچوب وظایف اداره کل  .
  • معرفی نماینده جهت شرکت در جلسات تحویل موقت و قطعی .
  • برگزاری جلسات کمیته قیمت جدید و انجام امور دبرخانه ای کمیته مزبور.
  • برنامه ریزی و هماهنگی درجهت برقراری ارتباطات با مراجع علمی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با هدف شناسایی و بکارگیری موثر فن آوری های نوین در پروژه های سازمان .
  • انجام بررسی های لازم در جهت فراگير نمودن يافته های مطالعاتی در زمينه فنآوری نوين در فعاليت های سازمان.
  • نظارت در استقرار فن آوری های نوين متناسب با فعاليت ها و وظايف سازمان.
  • هماهنگی با واحدهای ذيربط درجهت تأمين اعتبار و امکانات لازم برای اجرای برنامه های فنآوری های نوین در سازمان
  • انجام برسی های لازم در خصوص انتخاب پيمانکاران مناسب و متخصص برای اجرای طرحهای توسعه فنآوری های نوین  و نظارت برعملکرد آنها .
  • برنامه ریزی به منظورارائه خدمات فنی و مهندسی برای ارتقاء کیفیت طراحی و اجرا پروژه های ملی و استانی.
  • نظارت بر استقراره بانک اطلاعات فنی مصالح، تجهیزات و ادوات مورد استفاده در پروژه ها .
  • نظارت وکنترل کیفیت ساخت و ساز ها و به منظور رعایت استانداردها و ضوابط مربوط به ساختمانها و تاسیسات در پروژه های اجرایی سازمان.
  • مراقبت مستمر برچگونگی گردش کار و نحوه انجام امور در حوزه  تحت سرپرستی.
  • اتخاذ تدابیر لازم به منظور تامین منابع و امکانات مورد نیاز کارکنان جهت تسهیل در فعالیت عناصر اجرایی و بهبود جریان امور .
  • فراهم آوردن موجبات هماهنگی و ایجاد روحیه همکاری بین کارکنان واحد تحت سرپرستی.
  • انجام ارزشیابی از فعالیت کارکنان براساس سیاست های کلی و دستورالعمل های صادره و تدابیر خاص مدیریتی .
  • اعلام نظرات و پیشنهادات مفید و سازنده به مقامات مافوق و یا انجام مشاوره در امور تخصصی با مقامات مزبور در انجام امور جاری.
  • تأیید و امضاء مکاتبات و فرم های مربوطه.
  • انجام سایر محوله در چارچوب وظایف فوق الذکر و مقررات سازمان .

اداره کل امور پیمان و رسیدگی

علیرضا نظری- مدیرکل اداره امور پیمان و رسیدگی

دفتر اداره کل پیمان و رسیدگی

تلفن: 88054270 (021)

نمابر: 88030118 (021)


شرح وظایف اداره کل امور پیمان و رسیدگی

  • هدایت و راهبری امور مربوط به انتخاب پیمانکاران و مهندسین مشاور برای اجرای طرح ها و پروژه های سازمان.
  • هدایت و راهبری بررسي اسناد و مدارک قراردادهاي تنظيمي و انجام تشريفات مبادله و توزيع قراردادها. 
  • بررسي پيشنهادات پیمانکاران و مشاوران در مورد تمديد يا تغيير مدت قراردادها و ابلاغ آن به آنها پس از تأیید مديرعامل .
  • نظارت و پیگیری در جهت کسب مجوزهاي لازم از مراجع ذيصلاح در رابطه با بخشنامه ها و دستورالعمل هاي صادره در رابطه با امور پیمان و رسیدگی
  • برنامه ریزی و نظارت برتهيه دستورالعمل هاي مربوط به نحوه تهيه مدارک مورد نياز جهت صورت وضعيت هاي موقت و قطعي
  • نظارت بررسيدگي به صورت وضعيت هاي قطعي پیمانکاران و  مهندسین مشاور  و حسب مورد صورت وضعیت های موقت
  • نظارت در تنظیم صورتحساب تاخیر در عملیات پیمان بررسی درخواست های تعلیق پیمان ، فسخ پیمان و خاتمه پیمان.
  • برگزاری جلسات مناقصات ،  بررسی قراردادها طبق قانون مناقصات .
  • برگزاری جلسات موضوع مفاد ماده  47 و53 شرايط عمومي پيمان در خصوص پروژه هاي در دست اجرای سازمان .
  • همکاری با مراجع ذيصلاح جهت تدوين دستورالعملهاي مرتبط با شرایط عمومی پیمان و قوانین مرتبط .
  • برگزاري مناقصه خريد و مبادله قرارداد جهت تهيه تجهيزات در تعهد کارفرما.
  • شرکت در جلسات کمیته بررسي وتصويب قيمت كارهاي جديد پروژه های سازمان
  • راهبری فعاليت های ارجاع شده و تقسيم کار بين واحدها و کارکنان تحت سرپرستی و ارائه راهنمايي لازم برای حسن انجام وظایف محوله
  • هماهنگی چگونگی گردش کار و نحوه انجام امور در حوزه سرپرستی .
  • اتخاذ تدابیر لازم به منظور تامین منابع و امکانات مورد نیاز کارکنان جهت بهره وری مناسب.
  • انجام ارزشیابی از فعالیت کارکنان براساس سیاست های کلی و دستورالعمل های صادره و تدابیر خاص مدیریتی .
  • ارائه گزارشات ادواری و موردی از وضعیت امور درواحد ذیربط و یا تکالیف اختصاصی به مقامات مافوق .
  • اعلام نظرات و پیشنهادات مفید و سازنده به مقامات مافوق و یا انجام مشاوره در امور تخصصی با مقامات مزبور در انجام امور .
  • شرکت در کمیسیون ها ، کمیته ها ، هیئت ها، سمینارها ، گردهمایی ها و جلسات مختلف در ارتباط با هدف محوله و یا طبقدستور مقامات مافوق
  • بررسی ، تشخيص و تعيين نيازهای پرسنلی ، آموزشی و تجهيزاتی دفتر و انجام پيگيری های لازم برای تامين آنها .
  •  امضاء مکاتبات در راستای وظايف محوله و براساس اختيارات تفويض شده   . 
  • انجام سایر امور مربوطه در چارچوب وظایف فوق الذکر.

اداره کل امور مالی و ذیحسابی طرح‌های عمرانی

حسین کاوند- مدیرکل امور مالی و ذیحسابی طرح‌های عمرانی

دفتر امور مالی و ذیحسابی طرح‌های عمرانی

تلفن:  88039157 (021)

نمابر: 39605880 (021)


شرح وظایف اداره کل امور مالی و ذیحسابی طرح‌های عمرانی

  • برنامه‌ریزی و نظارت به منظور وصول به موقع درآمدها اعم از درآمدهای عمومی و اختصاصی.
  • نظارت و انجام پیگیری‌های لازم در جهت تأمین و تخصیص به موقع اعتبارات و تطبیق آن با برنامه‌ها،فصول و عملیات بودجه جاری و هزینه‌‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای.
  • برنامه‌ریزی جهت پرداخت‌های قطعی و غیرمنقول مطابق قوانین و مقررات مربوطه.
  • نظارت بر انجام عملیات ارزی مورد نیاز سازمان و کنترل حساب‌های ارزی با هماهنگی واحدهای دیربط و ارایه گزارش‌های لازم به مبادی مربوطه.
  • مدیریت وجوه نقد و برنامه‌ریزی جهت وصول و تمرکز وجوه مصرف نشده واحدها.
  • نظارت بر افتتاح و انسداد حساب‌های بانکی مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی.
  • نظارت و کنترل بر تنظیم حساب‌ها در چارچوب اعتبارات جاری و هزینه‌ای و در انطباق با قوانین و مقررات مالی کشور، قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات مربوطه.
  • انجام فعالیت‌های مربوطه به ثبت و نگهداری، تنظیم و تفکیک دفاتر حسابداری، ضبط و تنظیم پرونده‌های مالی و سایر عملیات مربوطه به دریافت، ارسال و بایگانی اسناد و مدارک مالی.
  • نگهداری حساب‌بودجه جاری و هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و دریافتی ‌های سایر منابع و اعتبار ابلاغی.
  • رسیدگی و نگهداری ضمانت‌نامه‌ها و مراقبت در تمدید آنها در سر رسیدهای مقرر.
  • دریافت ضمانت‌نامه و سپرده قانونی پیمانکاران و مهندسین مشاور برایای قراردادهای منعقده.
  • اتخاذ تمهیدات لازم جهت کنترل اموال و دارایی‌های سازمان و ارایه گزارشات لازم به مراجع ذیریط.
  • تعامل موثر و مستمر با مراجع نظارتی از قبیل دیوان محاسبات، وزارت امور اقتصادی و ذارایی، بازرسی کل کشور و سایر سازمان‌ها و واحدهای نظارتی درون و برون سازمانی.
  • تمشیت امور جمع دارای اموال و دارایی‌ها و نظارت بر حفظ اموال و دارایی‌ها.
  • بسترسازی لازم جهت گردآوری قوانین، مقررات، ضوابط و تصویب نامه‌های عمومی مالی و مالیاتی کشور و عنداللزوم اجرای آنها به طریق مقتضی در سازمان.
  • تفویض و واگذاری بخشی از اختیارات و مسئولیت‌های تعیین شده به عاملین ذیحساب و نظارت بر اجرای صحیح و دقیق موارد تفویض شده مطابق مقررات و آیین‌نامه‌های مصوب در صورت لزوم.
  • نظارت بر تهیه نسخه پشتیبان از سیستم‌های مکانیزه در اختیار بر روی دیسک‌های کامپیوتری به صورت روزانه و نگهداری آنها در محل امن، پس از اطمینان از صحت فایل‌های اطلاعاتی وجود بر روی آنها.
  • انجام نظارت‌های مالی از طریق دریافت گزارش‌های مالی و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی.
  • همکاری با واحدهای حسابرسی قانونی سازمان حسب مورد.
  • نظارت بر تهیه و تدوین پیش‌نویس کلیه گزارشات‌، ضوابط، مقررات، دستورالعمل‌های مورد نیاز و ارایه آنها به مقامات مافوق.
  • انجام سایر امور محوله در حدود وظایف و اختیارات مربوط.

اداره کل امور مالی و ذیحسابی

کیهان باریکانی- مدیرکل امور مالی و ذیحسابی

اداره كل امور مالی و ذيحسابی

تلفن: ۸۸۰۳۶۷۶۱ (۰۲۱)

نمابر: ۸۸۰۳۶۷۶۱ (۰۲۱)


شرح وظایف اداره کل امور مالی و ذیحسابی طرح‌های عمرانی

  • برنامه‌ریزی و نظارت به منظور وصول به موقع درآمدها اعم از درآمدهای عمومی و اختصاصی.
  • نظارت و انجام پیگیری‌های لازم در جهت تأمین و تخصیص به موقع اعتبارات و تطبیق آن با برنامه‌ها،فصول و عملیات بودجه جاری و هزینه‌‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای.
  • برنامه‌ریزی جهت پرداخت‌های قطعی و غیرمنقول مطابق قوانین و مقررات مربوطه.
  • نظارت بر انجام عملیات ارزی مورد نیاز سازمان و کنترل حساب‌های ارزی با هماهنگی واحدهای دیربط و ارایه گزارش‌های لازم به مبادی مربوطه.
  • مدیریت وجوه نقد و برنامه‌ریزی جهت وصول و تمرکز وجوه مصرف نشده واحدها.
  • نظارت بر افتتاح و انسداد حساب‌های بانکی مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی.
  • نظارت و کنترل بر تنظیم حساب‌ها در چارچوب اعتبارات جاری و هزینه‌ای و در انطباق با قوانین و مقررات مالی کشور، قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات مربوطه.
  • انجام فعالیت‌های مربوطه به ثبت و نگهداری، تنظیم و تفکیک دفاتر حسابداری، ضبط و تنظیم پرونده‌های مالی و سایر عملیات مربوطه به دریافت، ارسال و بایگانی اسناد و مدارک مالی.
  • نگهداری حساب‌بودجه جاری و هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و دریافتی ‌های سایر منابع و اعتبار ابلاغی.
  • رسیدگی و نگهداری ضمانت‌نامه‌ها و مراقبت در تمدید آنها در سر رسیدهای مقرر.
  • دریافت ضمانت‌نامه و سپرده قانونی پیمانکاران و مهندسین مشاور برایای قراردادهای منعقده.
  • اتخاذ تمهیدات لازم جهت کنترل اموال و دارایی‌های سازمان و ارایه گزارشات لازم به مراجع ذیریط.
  • تعامل موثر و مستمر با مراجع نظارتی از قبیل دیوان محاسبات، وزارت امور اقتصادی و ذارایی، بازرسی کل کشور و سایر سازمان‌ها و واحدهای نظارتی درون و برون سازمانی.
  • تمشیت امور جمع دارای اموال و دارایی‌ها و نظارت بر حفظ اموال و دارایی‌ها.
  • بسترسازی لازم جهت گردآوری قوانین، مقررات، ضوابط و تصویب نامه‌های عمومی مالی و مالیاتی کشور و عنداللزوم اجرای آنها به طریق مقتضی در سازمان.
  • تفویض و واگذاری بخشی از اختیارات و مسئولیت‌های تعیین شده به عاملین ذیحساب و نظارت بر اجرای صحیح و دقیق موارد تفویض شده مطابق مقررات و آیین‌نامه‌های مصوب در صورت لزوم.
  • نظارت بر تهیه نسخه پشتیبان از سیستم‌های مکانیزه در اختیار بر روی دیسک‌های کامپیوتری به صورت روزانه و نگهداری آنها در محل امن، پس از اطمینان از صحت فایل‌های اطلاعاتی وجود بر روی آنها.
  • انجام نظارت‌های مالی از طریق دریافت گزارش‌های مالی و تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی.
  • همکاری با واحدهای حسابرسی قانونی سازمان حسب مورد.
  • نظارت بر تهیه و تدوین پیش‌نویس کلیه گزارشات‌، ضوابط، مقررات، دستورالعمل‌های مورد نیاز و ارایه آنها به مقامات مافوق.
  • انجام سایر امور محوله در حدود وظایف و اختیارات مربوط.

اداره كل برنامه، بودجه و كنترل پروژه

ریحان سروش مقدم- مدیرکل اداره برنامه، بودجه و کنترل پروژه

اداره كل برنامه، بودجه و كنترل پروژه

تلفن: ۸۸۰۳۹۵۰۲ (۰۲۱)

نمابر: ۸۸۰۳۹۴۳۰ (۰۲۱)


شرح وظایف اداره کل برنامه،بودجه و کنترل پروژه

  • نظارت برتهیه و تدوین برنامه های کوتاه مدت و میان مدت سازمان و همکاری و مشارکت در تدوین برنامه های بلندمدت با توجه به سياستها و خط مشی های تعيين شده.
  • انجام پيگيریهای لازم به منظور تصويب و ابلاغ شاخص ها ، ضوابط ، معيارها ، زمان بندی و اولويت بندی و نحوه اجرای برنامه ها وطرح ها و پروزه های سازمان.
  • نظارت برتلفيق برنامه های ارائه شده ازسوی معاونت ها و واحدهای اجرايي در جهت تهيه و تدوين برنامه های کلی سازمان .
  • ابلاغ برنامه های تصويب شده  به واحدهای ذيربط و نظارت بر اجرای آن و اصلاح و بازنگری در طرح ها و برنامه های دردست اجراء .
  • بررسی موانع و مشکلات احتمالی و شناسائی عوامل بازدارنده دراجرای برنامه های مصوب و ارائه راههای برون رفت ازآن .
  • برنامه ریزی درجهت تدوین و ارائه روش های مناسب جهت کنترل روند اجرا ئی برنامه های مصوب و نظارت بر اجرای آن .
  • انجام اصلاحات موردنیاز در برنامه های مصوب براساس انحراف های موجود در عملکرد شاخص های کمی و کیفی برنامه ها و تغییرات در سیاست های ابلاغی .
  • نظارت در تهيه و تنظيم دستورالعمل های لازم درخصوص نحوه تنظيم بودجه ساليانه وابلاغ آن به معاونت ها و واحدها.
  • بررسی بودجه پيشنهادی ساليانه واصله از سوی معاونت ها و واحدها و ارجاع آن به کارشناسان  ذيربط  .
  • برنامه ريزی و نظارت بر تلفيق و تنظيم بودجه سازمان و ارائه آن جهت تصويب مقامات و مراجع ذيصلاح .
  • ابلاغ بودجه مصوب به واحدها ی و نظارت براجرای آن در کليه مراحل و در طول سال مالی .
  • برنامه ريزی به منظورتنظيم نهائی اصلاحيه و متم بودجه ساليانه وانجام پيگيری های  لازم در به تصويب رساندن آن .
  • نظارت بر تهيه طرحها و مدلهای جمع آوری ، نگهداری ، استخراج و بهنگام سازی آمار و اطلاعات موردنیاز.
  • برنامه ريزی و نظارت بر توليد ، جمع آوری ، طبقه بندی ، پردازش و ارائه آمار و اطلاعات مورد نياز واحدها .
  • نظارت در گردآوری ، دسته بندی آمارو اطلاعات مورد نیاز و ارائه گزارشات تحلیلی در ارتباط با و طرح ها و پروژه های دردست اجراء .
  • هماهنگی در  ارائه خدمات آماری و اطلاعاتی به کليه واحدها براساس ضوابط و دستورالعمل های مصوب .
  • نظارت بر تهیه و تنظیم گزارشات تحلیلی عملکرد واحدهای اجرایی در خصوص پیشرفت برنامه ها و شاخص های تعیین شده در برنامه های مصوب
  • نظارت و هماهنگی در تدوین و استقرار نظام برنامه ریزی و کنترل پروژه در پروژه های سازمان
  • انجام امور دبیری کمیسیون راهبری طرح ها و پروژه ها ی سازمان.
  • برنامه ریزی به منظور استقرارسیستم جامع اطلاعات مدیریت و کنترل پروژه در سطوح مختلف و سیستم های عملیاتی در سازمان .
  • مراقبت مستمر برچگونگی گردش کار و نحوه انجام امور در حوزه  تحت سرپرستی
  • اتخاذ تدابیر لازم به منظور تامین منابع و امکانات مورد نیاز کارکنان جهت تسهیل در فعالیت عناصر اجرایی و بهبود جریان امور .
  • فراهم آوردن موجبات هماهنگی و ایجاد روحیه همکاری بین کارکنان واحد تحت سرپرستی.
  • انجام ارزشیابی از فعالیت کارکنان براساس سیاست های کلی و دستورالعمل های صادره و تدابیر خاص مدیریتی .
  • اعلام نظرات و پیشنهادات مفید و سازنده به مقامات مافوق و یا انجام مشاوره در امور تخصصی با مقامات مزبور در انجام امور جاری.
  • تأیید و امضاء مکاتبات و فرم های مربوطه.
  • انجام سایر محوله در چارچوب وظایف فوق الذکر و مقررات سازمان.

اداره کل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه

علیرضا افروزنیا- مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه

اداره كل منابع انسانی، پشتيبانی و رفاه

تلفن: ۸۸۰۳۹۵۵۴ (۰۲۱)

نمابر: ۸۸۰۳۹۵۵۹ (۰۲۱)


شرح وظایف اداره كل منابع انسانی، پشتيبانی و رفاه

  • بررسی مستمر تشکیلات مورد عمل سازمان ، پیشنهاد تغییرات لازم به منظور حفظ کیفیت ساختار .
  • انجام امور استخدامی سازمان در چهارچوب برنامه ریزی نیروی انسانی ، تشکیلات و مقررات استخدامی مصوب .
  • بررسی و تعیین نیازهای آموزشی با هماهنگی کمیته راهبري آموزش  سازمان .
  • انجام برنامه ریزی های مختلف آموزشی به منظور اعتلای توان و ظرفیت تخصصی و فنی و اداری کارکنان سازمان و همکاری با موسسات و مراکز آموزشی با هماهنگي كميته راهبري آموزش . 
  • بكارگيري مستمر تكنيكها والگوهاي نوين در بهبود سيستم ها وروشهاي كاري سازمان.
  • رعايت الگوها واستانداردهاي لازم بمنظور بهره گيري مطلوب از فضاهاي مناسب كاري در سازمان.
  • بررسی نیازمندی های رفاهی کارکنان و تهیه طرحهای لازم با همکاری کمیته رفاه وصرفه جويي و ارائه به مدیرعامل سازمان .
  • اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و مقررات حقوق و دستمزد و ارائه پیشنهادات لازم در زمینه جذب و نگهداری نیروی انسانی ماهر .
  • ایجاد بانک اطلاعات و آمار نیروی انسانی و تهیه گزارشات لازم .
  • نگهداری ساختمان و تاسیسات ، تهیه و تدارک ملزومات و وسایل اداری و ارائه خدمات پشتیبانی .
  • نظارت بر کنترل حضور و غیاب  ، ورود و خروج کارکنان .
  • تثبیت ، استانداردسازی و بهینه سازی فرم های اطلاعات  اداري مورد استفاده درداخل ويا بيرون سازمان  .
  • اداره امور دبیرخانه مركزي سازمان و اعمال روش های مناسب بایگانی ، اداره امور دریافت ، توزیع ، ارسال و مراسلات ، چاپ وتكثير .

اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات

محمدرضا کرمی- معاون اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات 

 

دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات

تلفن: 88052216 (021)

نمابر: 88052216 (021)


شرح وظایف اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • توسعه فراگیر و همه جانبه سیستم ها وسامانه های نرم افزاری كاربردی مورد نیاز سازمان و بررسی نیازها و تقاضاهای دریافتی از واحدها و ارائه خدمات لازم در این زمینه 
  •  برنامه ریزی بمنظور تجهیز ،پشتیبانی، نگهداری و استفاده بهینه از سخت افزار و نرم افزار وشبكه ارتباطی
  •  طراحی، ایجاد ،نگهداری وارتقاء فنی پایگاه اینترنتی و اینترانتی سازمان
  •  سازماندهی، پشتیبانی و به روز رسانی سیستم های اتوماسیون اداری و سایر سیستم های عمومی و اختصاصی و یكپارچه سازی آنها.
  •  تدوین و ابلاغ ضوابط و دستورالعمل های بهره برداری از تجهیزات انفورماتیكی و اجرای طرح های تبدیل و ارتقا سیستم های رایانه ای در سازمان
  •  طراحی واستقرارساختار مطمئن وپیشرفته شبكه وتعیین تجهیزات سوئیچینگ و روتینگ شبكه و فناوری های امنیتی مورد ی ناز
  •  ایجاد داشبرد مدیریتی برای مدیران ارشد سازمان به منظور دسترسی به آخرین وضعیت فعالیت های محوله.
  •  ارائه طرح جامع امنیت شبكه و اطلاعات با توجه به مصوبات، آیین نامه ها ، قوانین و مقررات ابلاغی از مراجع ذی صلاح
  •  تجزیه و تحلیل شبكه و تعیین میزان مخاطرات امنیتی و ارائه راه حل ها برای كاهش آسیب پذیری و تهدیدات .
  •  اطلاع رسانی به كاركنان سازمان پیرامون مسائل مرتبط با حوزه كاری و حفاظت از دسترسی غیر مجاز به سرویس های شبكه و آگاهی رسانی به كاربران شبكه در خصوص روش های جدید نفوذ به سیستم ها و روش های مقابله باآن
  •  ایجاد و پیاده سازی بستر های مناسب جهت دوركاری .
  •  اعمال تغییرات لازم در سیستم امنیتی شبكه به منظور مقابله با تهدید های جدید
  •  پیش بینی و ارائه پیشنهاد برنامه های آموزشی لازم در خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات و افزایش مهارت های تخصصی كاركنان با هماهنگی اداره كل منابع انسانی ، پشتیبانی و رفاه .